Un oficial Disney şi responsabil cu conţinuturi YouTube prezice moartea televiziunii în 10 ani

Posted on May 3 2015 - 8:12pm by Radu Iorga

Rene Rechtman, preşedinte al reţelei Maker Studios, care include o cantitate uriaşă de conţinuturi premium de pe YouTube, cu 11 miliarde de vizualizări pe lună a prezis în cadrul unui interviu sfârşitul apropiat al televiziunii. Aflaţi că Maker Studios aparţine de Disney, iar oficialul a afirmat că televiziunea va fi moartă în maxim 10 ani.

screen shot 2015-04-29 at 5.46.14 pm

Reţeaua lui Rechtman se ocupă de canale YouTube celebre precum cel al gamerului PewDiePie, dar şi Epic Rap Battles of History, care au atins un succes uriaş fără a avea nevoie de aportul televiziunii. 650 de milioane de abonaţi au aceste canale controlate de filială Disney, iar majoritatea publicului e constituit din persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, cunoscuţi şi ca “generaţia Millennnials”.

screen shot 2015-04-29 at 6.03.23 pm

Acelaşi oficial a mai declarat şi că majoritatea marketerilor şi advertiserilor au copii adolescenţi şi au remarcat consumul uriaş de YouTube pe care îl realizează aceştia. Televiziunea liniara nu va mai tenta pe nimeni sub 50 de ani, conform lui Rechtman, dar modelul de vizionare va fi similar. Vor exista servicii şi platforme on demand ca YouTube, servicii ca Netflix şi posibilitatea de a realiza microplăţi pentru a vedea anumite seriale.

Un avantaj al televiziunii care online nu prea există e programarea. Lista de canale şi programe e vitală pentru organizare, în vreme ce online conţinuturile sunt disponibile masiv şi haotic, fără un model clar de selecţie sau pachete coerente de “canale”. O soluţie ar fi migrarea integrală a canalelor TV online, dar publicul va vrea în continuare bucăţi de program de câteva secunde şi minute în loc de jumătăţi de oră sau ore întregi…

screen shot 2015-04-16 at 6.13.21 pm

via businessinsider